Een paar maanden geleden kregen we de vraag van De Standaard Uitgeverij, of we al onze 50+ expertise wilden verzamelen in een boek. Toen we 5 jaar geleden van start gingen met Wifty waren we pioniers op vlak van het nieuwe ouder worden. Ondertussen zijn er zoveel fantastische mensen en dingen op ons pad gekomen dankzij die 50 dat we een nieuwe term bedacht hebben: MIDLIFE KICK ©.

Midlifecrisis? Welke crisis? MIDLIFE KICK!

In dit boek ontdek je waarom midlife tegenwoordig de beste tijd van je leven is. Voor 50 was één grote repetitie, na 50 is het écht aan jou. Re-boost je geest, re-boost je leven, want 50+ is hot!

We gaan we op zoek naar de ontelbare mogelijkheden en nieuwe kansen na 50. Met een open geest, veel humor én de nodige sérieux bekijken we alle aspecten van het nieuwe ouder worden. Dit alles toegelicht door deskundigen.

Het leven na 50 zal nooit meer hetzelfde zijn!

Met veel trots stellen we de cover én designer van MIDLIFE KICK voor.

Nog een 50+ eigenschap: heel goed weten wat je wil en alleen voor het beste gaan. We moesten niet lang nadenken over wie de vormgeving van ons boek + cover zou doen. The one & only Jirka De Preter, top grafisch designer & kunstenaar. Prettig gestoord en atypisch. Yep, een vrouw naar ons hart, we zijn fan vanaf het eerste uur.

Jirka vertrok in 2007 na haar master Grafisch Ontwerp aan Sint-Lukas Brussel op uitnodiging van Duval Guillaume naar New York. Daarna werkte ze met hetzelfde elan verder bij het gerenommeerde BaseDesign Brussel waar ze de vormgeving ontwikkelde voor onder andere La Monnaie, Graanmarkt 13 en de Biënnale van Venetië, … Onder eigen beheer verzorgt ze nu de vormgeving van boeken en kunstcatalogi voor M HKA, Ronny Van de Velde Gallery, Ludion Uitgevers, WPG uitgevers, Standaard Uitgeverij, Borgerhoff & Lamberigts én uitgeverij Van Halewyck. Klinkende namen als Panamarenko, Marcel Broodthaers en Luc Tuymans passeerden reeds de revue. Jirka is ook een gekende speler in het segment van lifestyle-boeken. Daarnaast spitst ze zich toe op het bedenken van volledige brandings — te beginnen met de naming tot copywriting en de uiteindelijke ontwikkeling van alle toepassingen.

We zijn héél trots op het resultaat! Ondertussen volgroeit ons boek aan Jirka’s boekenboom. Oogstklaar eind mei!
JIRKA ATYPISCH

Jirka De Preter is een schorpioen uit 1985. Ze houdt van het getal 37, van vis met korst, Pantonekleur 810 (of was het 811?), driehoekige boterhammen in drukke tankstations (of net heel verlaten, pakweg op oudejaarsnacht), haar eeuwige liefde Bert Delapierre (mijn meer dan alles waarmee ik een zee van tijd wil), fietsen met eenzelfde liedje in een loop, gulzig wijn drinken, zwermen vogels volgen, zeepbellen blazen, te lang naar de zon staren, vinylplaten omdraaien, nog meer wijn drinken (of misschien nu een whisky?), sashimi eten (sorry, tonijn), bruine kroegen bezoeken, peuteren en pulken, groenten snijden, de geur van wasverzachter, tubes tandpasta met streepjes, zuinige pianotoetsen voelen tot onder haar vel, fotograferen met mijn gedachten, verkleurde foto’s op menukaarten (alleen het blauw kon de zon weerstaan), de zintuiglijkheid van de herfst, de rasperige stem van Leonard Cohen en nachtelijk schilderen.

Let the #midlifekick begin! ✘

Meer werk zien van Jirka De Preter @ www.jirkadepreter.be