Reclames, het doet ons niets meer. We kijken er zelfs niet naar. Er is een overaanbod en iedereen claimt de beste of de gezondste te zijn. Perfect gephotoshopte gezichten die ons een anti-aging crème aansmeren? Daar trappen we niet in. Geef ons maar authentieke verhalen van Wifties, we laten ons graag inspireren door hun ervaringen. Wat zijn hun dagelijkse rituelen? Welke crèmes en supplementen gebruiken zij? Hoe pakken zij de ongemakken van het ouder worden aan? Hormonen ja of nee? En wat eten ze om zich goed te voelen? Yep, we kunnen nog heel wat leren van elkaar! :-)

Inge is een natuurmeisje.

We nodigden Inge Hoelen (52) uit om haar dagelijkse rituelen te verklappen. Inge is een natuurmeisje, wiens innerlijke stem en creativiteit meer en meer van zich laten horen. Ze is mama van Inti en Yara.

OCHTEND

Om te beginnen blij ontwaken en dankbaar voor wat gaat komen!
Gezichtsverzorging: crème Shokat uit Iran, perfect voor mijn huid, vandaag net aangekomen en opgehaald: secret ingredients.
Lichaamsverzorging: voor het douchen lichaam borstelen met ronde draaibewegingen, dan in douche tong schrapen, tandvlees masseren met zout, ogen spoelen, neus spoelen met neti pot en himalaya zout en eindigen met wisseldouches 2x warm, 2x koud. Daarna natte huid insmeren met lekkere olie zodat huid zijdezacht aanvoelt.

Bomen knuffelen!

Oefeningen of sporten: “Le mouvement est le chant du corps” Vanda Scaravelli: 2 keer in de week telkens 2 uur yoga en elke dag Vijf Tibetanen, hatha yoga-achtige oefeningen die worden beschreven in het boek Fontein der Jeugd, van Peter Kelder, ’s avonds voor slapen gaan. In de stad doe ik alles met de fiets en aan zee maak ik lange wandelingen met de voetjes in het water, zalig. In de zomer 1 keer per week tai chi in het park, ook lekker op de blote voetjes in het gras (= earthing = opladen).

Ontbijt: veel fruit, lekker zomerfruit nu en granen, noten en zaden (chia, lijnzaad, moerbessen, …) met muesli of havermoutpap met fruit en dadels etc…

Voedingssuplementen: Omega 3, spirulina, magnesium. Ik neem de supplementen in met een groot glas basisch water aangelengd met 1 tl appelazijn. Kruidenthee duizendblad (goed voor elke vrouw) 1tl, ereprijs (regelt bloeddruk) 1tl en meidoorn (hart) 1tl, samen mengen en even laten trekken: 1 grote kop ’s morgens en ’s avonds, 1 tl zweedse kruiden in een beetje water.

MIDDAG

Lunch: varieert, granen (quinoaslaatje) of granentoast met advocado, of of of … :-)

AVOND

Diner: Veeeeeeeeeel groenten, bijna geen vlees, soms vis, graag granen, heel gevarieerd. Experimenteren met van alles en nieuwe gerechtjes uitproberen!
Gezichtverzorging: verfrissen met rozenwater, dan rozencrème Dr Haushka
Lichaamsverzorging: ’s avonds benen insmeren met goudsbloemzalf voor spatadertjes, minstens 5 minuten mediteren of liefst min 20.
Voedingssupplementen: Bional V-nal = paardekastanje voor betere bloeddoorstroming, als ik ’s nachts wakker word Schusslerzout 1-12: één tabletje onder tong en ik val terug in slaap.
Voor het slapen gaan: Dankbaarheidschriftje aanvullen.

Bijzondere dingen tijdens de dag: geen koffie meer elke dag, maar nu granenkoffietje met zoetje, dadels of notenkoekje.

  • Inge houdt van citytrips, onlangs was ze in Berlijn.

    Extra persoonlijke tips:
    – Ook al word ik ouder, ik voel me steeds beter in mijn vel.
    – Belangrijk is balans houden, genieten en echt dankbaarheid voelen (en uiten) bij de dingen die waardevol voor me zijn. Dit is een ontzettend krachtig middel om meer geluk in mijn leven te ervaren.
    – Qualitytime met mijn dochters, samen op vakantie, samen koffietje of aperitiefje drinken, filmpje zien, fietstochtje naar zomerbar, samen verwonderd zijn, samen lekker eten….
    – En dan verbinding maken met de mensen om je, echte verbinding, be the change you want to see…, voel de verbondenheid met het hele leven, vrienden, familie, collega’s , buren…
    – Verbinding maken met de natuur op mijn blote voeten, buiten genieten van haar immense schoonheid.
    – Mijn ademhaling zien als iets heiligs, mee met de stroom gaan van mijn ademhaling en zo te herbronnen in het NU.

 

Wij zijn natuurlijk heel benieuwd naar jouw dagelijkse rituelen. Wil je die met ons delen om andere vrouwen te inspireren? Stuur dan een mailtje naar helene@wifty.be met vermelding: Wifty Dagelijkse Rituelen.