Foei Dior! Een 25-jarige kiezen voor een anti-aging product is dom. Weer een straf geval van foute beeldvorming. Ook fameuze modehuizen denken dat ze in deze digitale tijden er nog mee wegraken.    

Hoe kun je zo’n  foute move van Dior verklaren? Wat is er gebeurd? Wij vermomden ons als 25-jarigen en zochten uit hoe Dior tot die moeilijke keuze kwam.

De verontwaardigde reacties op Twitter waren enorm. Hoe dacht een gerenommeerd merk als Dior om in deze digitale tijden ermee weg te raken. Zijn er geen prachtige 50+-modellen te vinden in Parijs en omstreken? Beste Dior, al gekeken naar onze We are Wifty-Campagne. We helpen u graag.

Die ochtend bij Dior…

Conference call @ all marketeers, trendwatchers en mogelijke influencers:
TO DO: zoek een nieuw gezicht voor onze Capture-campagne.

De jonge meisjes en jongens leggen de haartjes goed, verzamelen zich in een vergaderzaal en beginnen na te denken. Ze breken hun prachtige kopjes over deze moeilijke opdracht.

De slimste en rapste van de hoop zegt: euhm euhm, Capture is anti-aging, iets tegen rimpels dus, jeugdige uitstraling en al. Duidelijk iets voor vrouwen met rimpels.

Weet je wat zegt een ander, we gaan voor een jong gezichtje. Zo eentje ZONDER rimpels. Dat vinden die oude vrouwen heel leuk. Ze herkennen zich meteen in die jeugdigheid. Elke 50+-vrouw wil zo graag terug als een schoolmeisje rondlopen. Ze gaan toch ook bij Zara shoppen. Dus ja, dat verhaal klopt helemaal.

Goed goed, zegt de teamleader van de jonge wolven. (We vermoeden een ‘hij’. Kan een oudere vrouwelijke teamleader echt die denkfout maken?). Hij of zij glundert al bij dit fantastische idee. Maar wie wordt het?

Eerst lunchen. Met trendy veggie-broodjes, trendy gezonde smoothies en ander trendy gedroogd fruit uit de trendy biowinkel.

Buikjes vol? Nu brainstormen.

Post-itjes worden geplakt op de muur. Al gauw zien ze een patroon: het moet iemand beroemd zijn, vooral géén rimpels hebben en jong.

Diep denken: kan het model Cara Delevinge zijn?

De meisjes en jongens vallen elkaar huilend in de armen. De directeur van het Modehuis Dior komt erbij. De champagne vloeit rijkelijk.  Iedereen blij.

Cara wordt gecontacteerd, er wordt gezwaaid met groene en paarse flappen, handtekening onder het contract. Een fotostudio gereserveerd, de beste fotograaf met assistenten, stilisten en visagisten rukken aan. De project manager keek en zag dat het goed was.

En niemand, echt NIEMAND in dat hele team of bij huis DIOR dacht: ola mannen, zijn we juist bezig. We communiceren naar de grootste doelgroep ever. Die gaan we hier zomaar eventjes uitlachen en belachelijk maken met onze nieuwste  campagne. Anyone?.

Bon, de reacties op Twitter liegen er niet om. Maar goed ook.

Wordbird
@Wordbird:
“Beautiful Cara is 25. I’m 51 and I’m your target audience for Capture. It’s a wrinkle cream. This is unfair to her, and to me! #thatsnotme

Yvette
@YvetteLisaC :
“She’s lovely. Perhaps her mother or grandmother would be best suited to promote this product. #notbuyingit

Melissa Jane
@BeeAnimated
“How is a 25 year old going to convince buyers that your product actually works for anyone dealing with aging issues?”

Lynn Keyes
@lmbk007
“She is beautiful BUT I am 65 and would not look twice at a product with that face on it. I feel disrespected.”

We blijven het een daad van zinsverbijstering vinden. In het verleden boekte Dior Sharon Stone (59) en Charlize Theron (42) voor een beautylijn. L’Oréal castte in het verleden Jane Fonda, Diane Keaton en Helen Mirren in reclamecampagnes voor anti-agingproducten en CoverGirl deed een beroep op Ellen Degeneres.

Naar het schijnt heeft de krant Huffingtonpost modehuis Dior proberen te contacteren voor een reactie. Niets.

Soit. Wij denken dat Dior te fel bezig was met navelstaarderij en totaal niet met de eindgebruiker, de 50-plussers. Hopelijk leren ze razendsnel en her-organiseren ze het huis waarbij een ’50+-unit’ wordt opgericht met straffe medewerkers die intelligente campagnes bedenken voor de grootste doelgroep van vandaag en de volgende jaren: de 50-plussers. Be ready! Be smart!

Oja, nog een hele goed raad beste Dior-mensen: gebruik de term PRO-aging in plaats van anti-aging. Wij zijn niet tégen ouder worden, we willen het alleen op een leuke en positieve manier beleven. Zijn er crèmes die ons daarbij helpen… graag.

Verder wensen we in uw team een paar beestig goede 50-plussers toe!

Wij danken u.

Bron: HuffPost en HBVL