“Wie zijn nu eigenlijk die Wifties?” krijgen we vaak te horen. Wel, in onze nieuwe We Are Wifty campagne zie je vijftien 50+ vrouwen vrouwen die met veel plezier voor de camera van fotograaf Evert Thiry poseerden. Ze zijn fan van WIFTY én van het leven na 50 en ze stellen zich met veel plezier voor. Hier zijn Anne, Veerle en Inge:
 

ANNE (51): “Als hoofdredacteur van Psychologies magazine, maar ook persoonlijk ben ik geboeid door mens & maatschappij in al zijn vormen, en vooral door de maatschappij in (turbo) verandering waar we nu in zitten en hoe de mens daarop reageert. Ik ontleed graag de mens in al zijn lagen en geledingen. Ik wordt instant blij van positieve initiatieven van mensen die iets voor andere mensen of de planeet doen, iets nieuws uitvinden, laten zien dat mooie, humane dingen nog wél mogelijk zijn. Zoals die Nederlandse jongen die een systeem bedenkt om plastic op te ruimen in de oceaan, of die Engelsman die kinderen in vluchtelingenkampen gaat entertainen, of dat rustoord in Nederland waar studenten quasi gratis zijn gaan inwonen in ruil voor wat aandacht voor de ouderlingen, ….. Het leukste aan 50 worden: “hoe ouder, hoe zotter”, ik was altijd veel te serieus, met het ouder worden krijg je een groter foert-gehalte, meer vuur en tegelijk meer mildheid. Wat ik de komende jaren nog wil realiseren? Aha… Big question. Ik broed stilletjes op een maatschappelijk project, omdat ik ervan overtuigd ben dat we geen makkelijke tijden tegemoet gaan, en er daarom een maatschappelijk draagvlak nodig is om ons goedgezind door deze tijden heen te dragen: let’s all join hands. En wat die foute beeldvorming omtrent 50+ vrouwen betreft, de wereld heeft de wijsheid en (draag)kracht en de geestigheid van met name oudere vrouwen meer dan broodnodig, maar beseft dat nog niet half. Time will come. Mijn advies voor een gelukkig lang leven: probeer los te laten wat anderen van je (zouden) verwachten – Zoek uit wat je eigen noden zijn – Leer begrenzen en conflict hanteren (om jezelf te zijn moet je het oneens kunnen zijn met iemand anders) – Leer lachen met jezelf – maar zie tegelijk je eigen waarde in: waardeer wie je bent, wat je doet, wat je zegt – Wees burgerlijk ongehoorzaam mbt dingen die belangrijk zijn – Zorg voor voldoende ontspanning, zoek een ontspannende techniek die je ligt – Maak je hoofd elke dag een moment leeg – Oordeel zo weinig mogelijk (over jezelf en anderen) – Zoek het gezelschap op van ‘easy people‘, mensen die niet meer van je verlangen dan dat je het goed hebt – Bouw aan een fijn netwerk, je zal ze meer nodig hebben dan geld – Doe dingen die je fijn vindt, ga voor die droom, doe dingen die je doen lachen – Vergeef: 45-50 is volgens mij de leeftijd waarop je beslist of je later een zachte/milde oude mens wordt of een zure – Ik kan blijven doorgaan … Kortom: “Live and Let Live” :-)

VEERLE (50) links op de foto: “Ik ben een speler, een verteller, een maker, ik verbind graag mensen. Mijn hond, mijn man en mijn kinderen maken mij instant gelukkig. Pure chocolade ook. Het leukste aan 50+ zijn vind ik die rimpels, hahaha, hoe meer lachrimpels hoe leuker toch? De komende jaren wil ik zoveel mogelijk mensen verbinden in schoonheid zodat de wereld weer wat milder wordt. En of de wereld klaar is voor 50 plussers? Hoe je maar vast, er komen er meer en meer! Mijn wijze raad voor een fijn leven: genieten, genieten, genieten – ook van je miserie.” 

INGE (54) rechts op de foto: “The Kube is mijn ding, brandbuilding is mijn passie. Ik kan me verliezen in yoga, mediteren en golf. Instant blij word ik van mijn honden bezig te zien. Wat een rakkers. Het fijne aan 50+ zijn is dat je weet wat je grenzen zijn. Behalve als je gedronken hebt, haha! Leeftijd is trouwens een mindset, dus niet wakker liggen van een paar cijfers. De komende jaren wil ik graag yoga reizen maken en tango dansen. Wat ik belangrijk vind voor een gelukkig lang leven? Mediteren, zelfkennis, in het NU leven en niet oordelen, ook niet over jezelf.”

 

* We Are Wifty campagne n°2 is een statement tegen alle vooroordelen, foute beeldvorming en misvattingen omtrent 50+ vrouwen. Check voor meer details en bekijk ook onze eerste We Are Wifty campagne: www.wifty.be/wearewifty2

Concept: Wifty – Foto: Evert Thiry – Make-up: Gina Van den Bergh – Artwork: Image Building