“Wie zijn nu eigenlijk die Wifties?” krijgen we vaak te horen. Wel, in onze nieuwe We Are Wifty campagne zie je vijftien 50+ vrouwen vrouwen die met veel plezier voor de camera van fotograaf Evert Thiry poseerden. Ze zijn fan van WIFTY én van het leven na 50 en ze stellen zich met veel plezier voor. Hier zijn BRIGITTE (57) en BELINDA (53):

BRIGITTE (57) links op de foto: “Ik werk momenteel in de horeca waardoor mijn hobby’s achterwege blijven. Ik teken en schilder graag maar heb er nu de tijd niet voor. Mijn vrije dagen zijn overwegend bestemd om mijn 90 jarige dementerende Papa gezelschap te houden. Genieten van samen te zijn… Ik word blij van een mooie zonsondergang of sterrenhemel, afspreken met mensen die me nauw aan het hart liggen en iemand plezier doen. Dat moet niets groots zijn, als het maar recht uit het hart komt.

De combinatie van levenservaring (betere en niet zo leuke) en de luxe van een beetje wijzer te zijn dan vooral je jongere zelf maken 50+ zijn boeiend.

Ik zou graag de tijd hebben om meer te reizen en te tekenen, een open house atelier runnen klinkt ook mooi. Het is een fijne tijd om 50+ te zijn, de wereld laat meer toe aan 50 plussers. Dat zie je meer en meer in oa de reclame- en modewereld. Maar op professioneel vlak worden we gediscrimineerd. De jongeren moeten natuurlijk hun weg nog maken, maar wij zijn echt nog niet uitgeteld! Mijn advies voor fijn ouder worden: geluk maar je voor een groot stuk zelf, daar plakt geen leeftijd op. Geniet van elkaar, steun elkaar, wees goed voor elkaar… ook voor je eigen body & soul!

 

BELINDA (53): “Ik ben graficus, ik organiseer & host evenementen, ik doe voice-overs, ik zing en treed op. Daarnaast reis ik graag en koken & decoreren doe ik als ik thuis ben. Bezige Wifty! Ik word instant blij van muziek, zonder enige twijfel, en mijn kinderen gelukkig zien.

Het leukste aan 50+ zijn vind ik dat je kan steunen op alle opgedane ervaringen, je leven daarnaar richten en je kennis doorgeven. Ik geniet ook van het onafhankelijksgevoel dat daarmee gepaard gaat.

De komende jaren wil ik actief blijven in de muziek, veel reizen, mijn Be-Coz business uitbouwen… en oma worden? Ik ben blij met de mentaliteitsverschuiving: 50+ is het nieuwe 35+. Mijn advies voor een gelukkig lang leven: blijven openstaan voor nieuwe ervaringen, reizen, één of andere kunstvorm beleven, geen uitdaging uit de weg gaan en je gezondheid een beetje in het oog houden.”


* We Are Wifty campagne n°2 is een statement tegen alle vooroordelen, foute beeldvorming en misvattingen omtrent 50+ vrouwen. Check voor meer details en bekijk ook onze eerste We Are Wifty campagne: www.wifty.be/wearewifty2

Concept: Wifty – Foto: Evert Thiry – Make-up: Gina Van den Bergh – Artwork: Image Building