Schermafdruk 2015-12-07 14.33.39
Met deze bikini advertentie kreeg Target Australia een pak bravo’s van vrouwen van alle leeftijden, maten en leeftijden. Het bedrijf deelde deze foto van de kerstcatalogus op hun Facebookpagina.

De foto lijkt weinig ge-photoshopt te zijn. Alle rondingen zijn er.  Begin dit jaar lanceerde Target zijn  “Every Body” campagne met de belofte om meer diverse en realistische vrouwen te tonen. En daarin zijn ze zeker geslaagd.

Ook met Wifty.be proberen we dankzij onze ‘We are Wifty’-campagne  de beeldvorming over 50/55+ bij te stellen.

Bij Target vind ik het schitterend om ook een rijpere vrouw in een bikini te stoppen. Mooi. De foto kon dan ook rekenen op honderden positieve commentaren.

“Een bikini zien op een ouder model trekt me net over die drempel om het ook te proberen en wie weet schaf ik me ook een bikini aan want nu beperk ik me tot een badpak,” schreef iemand.

“Schitterend gedaan, Target! Het is zo belangrijk dat we een realistisch beeld krijgen van een vrouwenlichaam waarbij beauty niets te maken heeft met leeftijd of kleur,’ schreef een ander.  

Het ‘zilveren’ model is  Mel Brady, (50+) en stond al vaker model voor Target. Op haar  Instagram page deelde ze nog meer foto’s. We citeren:  “Very proud of how well I’ve done to represent my baby boomer demographic in a youthful way.”

Dankzij zulke advertenties en campagnes krijgen we een beter ‘straatbeeld’ over vrouwen. Hoe meer modemerken die durf tonen, hoe beter hun zakencijfer denk ik dan. Ik denk bijvoorbeeld ook aan &Other Stories, het upscale merk van H & M, dat met prachtige oudere modellen werken. En zo hoort het.

Of ikzelf ‘rondingen’ boven mijn bikinibroekje wil laten zien? No way!
Bikini: yes! Absoluut! Graag! Maar leve de shorts-broekjes zoals je kan zien op de foto hier onderaan! Haha, tot zover mijn idee ;-).

To bikini or not to bikini?
Och, met een pareo losjes om de heupen geknoopt, los je alles op. Sexy toch!

(Bron: Target.com )

ann@wifty.be

 

Schermafdruk 2015-12-07 14.34.28