Schermafdruk 2016-01-26 11.27.00
De confrontatie met het “single zijn” is tijdens de feestdagen het grootst. “Ik wil dit de volgende keer niet”. Bezoekersaantallen pieken op datingsites.
Ook bij Parship, relatiesite voor hoogopgeleide profielen, stellen ze zelfs een stijging van meer dan 40% (!) en dit over alle leeftijdscategorieën. 

Chris Verlinden, directeur van Parship, heeft een eenvoudige verklaring  voor dit fenomeen:

Er liggen verschillende elementen aan de basis van dit fenomeen. Ten eerste is de confrontatie met het “single zijn” tijdens de feestdagen het grootst. “Ik wil dit de volgende keer niet”.  Maar dit is niet (meer) het meest doorslaggevende element.

De eindejaarsperiode en het begin van het nieuwe jaar is ook een moment van terugblikken, reflecteren over wat geweest is en wat men in het nieuwe jaar anders wil. Het moment van de goede voornemens. En dit op alle vlakken van het leven; op zowel het professionele, gezondheids– als ook het relationele vlak.

Wie in een relatie zit gaat terugblikken en al dan niet actie ondernemen, dingen verbeteren, meer tijd maken voor elkaar, of net het tegenovergestelde: er een punt achter zetten.  Wie niet in een relatie zit, doet hetzelfde.

De stap om op zoek te gaan naar een partner komt echter niet zomaar uit de lucht vallen. Het is met andere woorden niet zo dat de feestdagen op zich de grote oorzaak zijn,  eerder de aanleiding om het proces in gang te zetten.

Uit onderzoek onder de PARSHIP leden (december 2015)  is immers gebleken dat diegenen die op zoek zijn naar een serieuze relatie zich niet laten opjagen. De feestdagen op zich zijn geen doel op zich om op zoek te gaan naar een partner:  88% van de singles beweert dat activiteit op datingsites vooral afhangt van gemoedsrust en gevoel.

Men gaat daten wanneer men er klaar voor is.

En dat is “the way to go”.

Tip van Chris

“Een heel belangrijke tip voor 50+ vrouwen: wees niet te afwachtend! Op dit vlak schort het in deze doelgroep.
Wie te passief blijft op een datingsite heeft minder succes dan de actieve dater.

Wifties weten wat ze willen. Demonstreer dat dan ook op een datingsite. Mannen zijn ondertussen echt wel gewend aan de idee dat vrouwen het initiatief nemen.
Actie zorgt altijd voor reactie.” 

Over PARSHIP 

Schermafdruk 2016-01-26 11.14.08

PARSHIP is een relatiesite die zich onderscheidt door haar integere, serieuze en betrouwbare werkwijze. De wetenschappelijke persoonlijkheidstest die door Parship gehanteerd wordt, zorgt ervoor dat op zeer zorgvuldige wijze ‘matches’ tussen de juiste personen tot stand komen. Sinds de lancering in Duitsland in 2001 heeft Parship haar online diensten in 14 andere landen geïntroduceerd, waaronder België in 2006.

Nog meer info op http://www.parship.bewww.singlecoach.be

Wie is Chris Verlinden ? 

Schermafdruk 2016-01-26 11.18.10Chris Verlinden: director van datingsite Parship.be.

Deze Wifty kent als geen ander de specifieke noden die spelen in onze doelgroep.
Zij is co-auteur van het handboek ‘Mag ik deze Date van u?‘  Hét handboek voor dating. (Lannoo)
Chris: “Nog nooit waren er zoveel singles als nu. Dat betekent ook dat er nog nooit zoveel mensen op zoek waren naar een partner als nu. Maar hoe vind je die Grote Liefde? ‘Mag ik deze date van u’ zet singles op weg. Dit boek bevat de basisregels van het daten, zowel online als offline! Bestel uw exemplaar hier!

 

Schermafdruk 2016-01-26 11.17.44