Micheline heeft een doosje GELUK op tafel liggen! :-)
Klik op de foto om te vergroten.

 

Je hebt zo van die vrouwen, die stralen van energie. Positieve energie welteverstaan. Die een glimlach op je gezicht toveren van zodra je ze ziet.

Micheline (53) is zo’n vrouw. Warm en empathisch, je wil nét niet bij haar op schoot kruipen… :-)

Ik ben bij haar op kantoor voor een Wifty babbel. Mooi om te horen met hoeveel liefde, respect en bewondering ze over vrouwen praat.

Micheline is al 33 jaar gelukkig getrouwd, ze heeft 3 kinderen en 3 kleinkinderen, het 4de kleinkind is op komst.

Daarnaast is ze al 30 jaar een échte business vrouw in de cosmetica sector.

[typography font=”Lobster” size=”24″ size_format=”px”]Aan de top naast mannen? Dat is niet evident.[/typography]

 

Micheline: “Ik heb aan den lijve ondervonden dat je als succesvolle zakenvrouw in een bedrijf als zeer bedreigend gezien wordt. Je moet béter zijn dan een man. Mannen gunnen het je niet om door te groeien. Meestal zijn het mannen aan de top in de cosmetica business en die weten eigenlijk niets over vrouwen en van wat er zich afspeelt op die beauty markt. Ze zijn vooral met cijfers bezig.”

Micheline begon haar carrière 30 jaar geleden met een schoonheidsinstituut. 10 jaar later ging ze aan de slag als accountmanager voor een groot cosmeticabedrijf. Daar kwam een nieuwe directeur en die voelde zich bedreigd door haar. Micheline deed de beste omzet worldwide en toch kreeg ze haar ontslag. Onwaarschijnlijk maar waar.

Micheline: “Ik begreep er toen niets van maar nu ben ik eigenlijk dankbaar want mijn ogen zijn opengegaan. Die week na mijn ontslag is mijn vader gestorven, dankzij dat onslag heb ik tijd gehad om afscheid van hem te nemen. Maar het was heel zwaar. Ik was dus mijn werk én mijn vader kwijt. Mijn wereld stortte in.

Toen was er die klik, ik wou niet in verdriet blijven hangen. Ik wilde terug aan iets nieuws bouwen, een eigen distributie starten en ging op zoek naar het juiste product. Ik las veel vakbladen en mijn oog viel op Germaine de Capuccini, die een distributeur zochten in België.

Ik zocht een authentiek product, een cosmeticamerk dat ontstaan is vanuit één persoon, gemaakt wordt in één fabriek waar ze alles zelf doen. Germaine de Capuccini bestaat al 50 jaar en is nog altijd een familiebedrijf. Dat sprak mij enorm aan.

Ik moest de juiste keuze maken, er waren nog andere merken die in aanmerking kwamen. En ik was in gedachten met mijn vader aan het praten, wat moet ik doen? En toen zag ik plots een witte zwaan op het kanaal en ik wist het. In het logo van Germaine de Capuccini zit een zwaan.”

Op 1 april 2005 startte Micheline haar bedrijf Saisons. Helemaal op haar eentje. Ze deed alles, de bestellingen, een magazijn zoeken, distrubutie enz. Een maand nadien had ze een secretaresse in dienst en nog een maand later startte haar 1 ste verkoper. Ze werkt nu met een team van 15 personen, allemaal vrouwen. In België werken al meer dan 1200 instituten dagelijks met de producten van Germaine de Capuccini.

Micheline: “En het stopt niet. Het is mijn droom om een eigen verzorgings/cosmetica merk neer te zetten. Zoals Estée Lauder, Gabrielle Chanel en Helena Rubinstein mij voordeden.

Ambitieus? Waarom zou je zelf niet gaan voor je droom? Daar ben je nooit te oud voor. We moeten niet meer bezig zijn met leeftijd, maar hoe je je voelt vanbinnen. Alles is nog mogelijk.

Ik ben er in geslaagd om een mooi bedrijf te runnen waar mensen zich goed voelen. Ik laat me niet vangen door macht. Je moet mensen kansen geven, dat is de taak van een bedrijfsleider. Growing together is mijn motto. Samen groeien als mens, van leverancier tot klant. En veel communiceren. Ieders inbreng is hier belangrijk, iedereen wordt naar waarde geschat en is even belangrijk, dat is de Saisons filosofie. En cosmetica is zo vrouwelijk, er wordt hier dus heel veel gebabbeld en gelachen. Als je goed bent voor je personeel is je personeel goed voor jou.

En mannen? Die moeten leren af te stappen van hun macho gedrag. Zij laten hun functie bepalen wie ze zijn en ze moeten leren het talent van anderen niet als een bedreiging te zien, maar als een kans om zelf te groeien.

En werkgevers? Die moeten van die vooroordelen af, ze zien alleen de leeftijd, dat is pure discriminatie!”

En Wifties? Wij zijn de stem van de hoop voor jongere vrouwen. Wij zijn de generatie waar het anders is om 50 te zijn, 50 te worden. Durf in je kwetsbaarheid te gaan staan, omdat het niet meer beangstigend is. Als je 30 of 40 bent, kan je nog in je angsten komen: “Oei oei oei hoe zie ik eruit!” Als Wifty durf je meer verschillende facetten laten zien.”

W E D S T R I J D

Vit C emulsie

Om het jaar in schoonheid te starten kan je één van de tien TIMEXPERT C+ (A.G.E) paketten van Germaine de Capuccini winnen.

Vraag: stuur een mailtje naar win@wifty.be en vertel ons in welk jaar Micheline haar bedrijf Saisons opstartte?

Schiftingsvraag: Hoeveel inzendingen hebben we ontvangen op woensdag 14 januari om 12 uur?

 

TIMEXPERT C+ (A.G.E.)
Intensieve huidverbetering: stevigheid, luminositeit en jeugdigheid
Vitamine C is de anti-agingvitamine bij uitstek; een uitstekende antioxidant, regenereert collageen, klaart de huid op en is evenwichtherstellend. Germaine de Capuccini gaat nog een stap verder. Op basis van een nieuw onderzoek naar huidveroudering combineert Germaine de Capuccini in de nieuwe Timexpert C+ (A.G.E.) de krachtige werking van vitamine C (VC-IP-derivaat) met het Ume-extract dat het glycatieproces in de huid afremt. 

Wat is glycatie en A.G.E.? 
Glycatie is een chemische reactie die de huid dagelijks veroudert en gerelateerd is aan het teveel aan suikers dat we innemen. Dit process wordt verergerd door oxidatieve stress en UV-straling. 
A.G.E. staat voor Advanced Glycation End Products. Dit zijn de molecule die gecreëerd worden door het glycatieproces.
Het glycatieproces verloopt in twee fasen: in de eerste fase versuikeren de eiwitten en in de tweede fase verschijnen de A.G.E. Als deze zich opstapelen in de huid, worden collagen- en elastinvezels afgebroken en verliest de huid haar soepelheid, stevigheid, kleur en uniformiteit. Dit gebeurt in de dermis. In de epidermis krijgt de huid een bleke toon, wat in Japan bekend staat als het ‘kusumi-effect’.
Glycatie is een traag en onomkeerbaar proces. Het is essentieel om dit vroeg te bestrijden. Glycatie beschermt stilaan de dermis, waardoor de huid gaat verouderen: verslapping, expressielijnen en rimpels, een donkere en matte toon. 
 
INGREDIËNTEN
De specifieke formule van Timexpert C+ (A.G.E.) combineert de onderstaande ingrediënten om de veroudering veroorzaakt door glycatie te verzwakken: 
 
Ume-extract 
Een  Japanse pruim, die tweemaal zoveel proteïnen, mineralen en vetten bevat dan eender welk fruit. Ze is rijk aan calcium, ijzer, fosfor en organische zuren met een krachtig antiglycatieeffect. Het remt de vorming van A.G.E. af, versnelt de afbraak van de bestaande A.G.E. en verwijdert het ‘kusumi-effect’. 
 
Vitamine C-derivaat (VC-IP) 
Het derivaat is stabiel onder hitte en oxidatie en dringt zeer goed in de huid. Eenmaal door de huid geabsorbeerd, breekt het af tot zuivere vitamine C met al haar goede eigenschappen. 
 
Actief parfum 
Fris en krachtig parfum op basis van olijfbloombladeren en kruiden die ertoe bijdragen om ‘vrije radicalen te vangen’. 
 

Aanbrengen op de gereinigde huid, op gelaat, hals en decolleté.

Check: http://www.saisons.be

helene@wifty.be