Vijf vrouwen. 1 mama en 4 dochters of het unieke verhaal van een Belgische familie met een passie voor mode.

Vijf vrouwen Buissonnière

Vijf vrouwen die een bedrijf runnen én familie zijn van elkaar. Je komt het zelden tegen. Mama Myriam (61) runt samen met haar 4 dochters het modebedrijf Buissonnière. De vijf vrouwen amuseren zich en dat voel je in alles.

In een tijd dat multinationale ketens de markt domineren, blijft dit Belgisch bedrijf een gevestigde waarde.  En sinds 2014 ook hofleverancier. De zeer budgetvriendelijke prijzen en kwaliteit vallen op. Op hun website hebben we al vaker onze ogen moeten uitwrijven. Ze zijn er al sinds 1983 en vandaag staan er nog steeds, sterker dan ooit.

Vader Christian was drijvende kracht bij de start en nu kijkt hij vanop de achtergrond toe naar ‘zijn’ vrouwen en ziet dat het goed is.

De dochters Goethals op de foto zijn, van links naar rechts: Emilie, Laurence, (mama Myriam), Philippine en Clémentine Op de foto dragen ze alle 5 de nieuwe Lente-Zomercollectie ’18 van Buissonnière :)

Buissonnière is het unieke verhaal van een Belgische familie met een passie voor mode


Vanaf dag één in 1983 was de filosofie van Buissonnière een verfijnd en kwaliteitsvol assortiment van bij elkaar passende kledingstukken aan te bieden op basis van natuurlijke materialen. En tegen zeer budgetvriendelijke prijzen.

1983: hoe het allemaal begon

30 jaar geleden zijn Myriam en Christian de gelukkige ouders van de kleine Laurence. Zoals zoveel jonge moeders vindt Myriam haar goesting niet in het toenmalige aanbod van kleertjes die mooi én betaalbaar zijn. Ze besluit om ze zelf te maken.

1985: Start van Buissonnière 

Myriams eerste ontwerpen hadden zoveel succes dat  ze samen met haar man alles op het spel zetten en een eerste kindercollectie uitbrengen die de naam “Buissonnière” krijgt. Het startsein voor het familiebedrijf!

1989: De eerste winkel gaat open

Na enkele privéverkopen bij vrienden gaan Myriam en Christian een stapje verder. Eerst doet de speelkamer van de kinderen dienst als winkel om even later het eerste echte verkooppunt te vestigen in Waver.

1990-2009: De collecties breiden uit

Met de jaren breidt het gezin uit en krijgt Laurence er 3 zusjes bij. De kleren van Buissonnière houden gelijke tred: eerst baby- en kinderkleding, vervolgens een tienerlijn en tot slot een lijn voor volwassenen.

2010: De website met bijbehorende webshop gaat online

Buissonnière volgt de trends en past zich aan de nieuwe technologieën aan. In 2010 opent het merk zijn onlinewinkel. Deze kent een almaar groter succes en nu kunnen ook gezinnen over de Europese grenzen heen de kleren van Buissonnière kopen.

2014: Buissonnière wordt officieel hofleverancier

Het merk staat van meet af aan bekend voor zijn verfijnde kleding en geniet het vertrouwen van de koninklijke familie van België. De titel van officieel hofleverancier werd in 2014 door Koning Filip toegekend.

2015: Buissonnière viert zijn 30e verjaardag

In een tijd dat multinationale ketens de markt domineren, blijft het Belgische Buissonnière een gevestigde waarde. De tweede generatie is nu ook aan de slag en stopt al haar energie in de ontwikkeling van een eigentijds merk.

Buissonnière is niet alleen het verhaal van een familie, het is vóór alles het verhaal van jonge mensen met een passie, die er alles voor overhadden om hun droom te verwezenlijken: een nieuw kledingmerk creëren met voor elke generatie wat wils en in perfecte harmonie met de mode van nu.