Wifty Marleen (56): “Weten jullie meer over dat dieet van Bart De Wever?”

zak met eten en weegschaal

We kregen een mailtje van Wifty Marleen (56) uit Heist-op-den-berg met de volgende vraag:

“Dag Wifty, ik lees veel over ontgiften en vasten, maar bij mij helpt dat niet, integendeel, ik kom alleen maar kilo’s bij. Sinds ik in de menopauze zit ben ik al meer dan 15 kg aangekomen, ik zit nu al over de 90 kg. Ik wil heel graag een pak kilo’s kwijt maar ik weet niet hoe. Weten jullie meer over dat dieet van Bart De Wever?”

Beste Marleen, het dieet van Bart De Wever… hoe zat dat ook al weer? Ik stel voor dat wij met Wifty op zoek gaan naar een vrouw omtrent 50 die dat dieet volgde om te horen hoe het in zijn werk gaat en hoe haar ervaringen waren. Ondertussen legden we jouw vraag voor aan PronoKal en kregen we het volgende antwoord:

Beste Marleen, beste Wifties,

       PronoKal® is een medische, gepersonaliseerde methode om gewicht te verliezen en de resultaten op lange termijn te behouden, en dit op basis van een proteïnedieet en multidisciplinaire ondersteuning. De methode werd in 2004 gecreëerd door PronoKal Group®, een multinationale onderneming van Spaanse oorsprong met zetel in Barcelona. Zij biedt de patiënt multidisciplinair advies om zwaarlijvigheid en overgewicht aan te pakken op verschillende niveaus: medisch toezicht, correcte voeding, lichaamsbeweging en emotionele ondersteuning. De patiënt rekent op een team van verschillende specialisten, waaronder specifiek opgeleide artsen, voedingsdeskundigen, specialisten in lichaamsbeweging en coachingprofessionals.

        Ondertussen telt PronoKal® wereldwijd 3.000 artsen die 350.000 patiënten met overgewicht geholpen hebben. In België zijn er tot op vandaag 250 artsen die de PronoKal®-Methode ondersteunen en voorschrijven.  Sinds 2010 mochten in ons land  al meer dan 8.500 tevreden patiënten genoteerd worden.

        De PronoKal®-Methode is gebaseerd op wetenschappelijke studies die de efficiëntie en veiligheid ervan bewijzen, en bestaat uit 3 etappes. In de eerste, actieve fase wordt 80% van het overgewicht weggewerkt. In de tweede fase, die voor het aanleren van nieuwe eetgewoonten, verliest de patiënt de overige 20% en leert hij nieuwe gewoonten qua voeding aan. In de derde fase, de onderhoudsfase, is het doelgewicht bereikt en geniet de patiënt gedurende twee jaar een persoonlijke begeleiding.  Die voortgezette begeleiding moet ervoor zorgen dat de persoon in kwestie op zijn of haar ideale gewicht blijft en niet ten prooi valt aan een jojo-effect.

        De patiënten die het PronoKal®-Programma volgen worden gratis lid van PronoKal®-Club. Via die club krijgen zij toegang tot verschillende programma’s rond lichaamsbeweging en gezonde voeding. Op regelmatige tijdstippen verzorgd PronoKal® via haar website en PronoKal®-Club ook live-televisie-uitzendingen tijdens dewelke wordt ingegaan op het belang van lichamelijke oefeningen, b.v. het gebruik van de speciale elastische K-Line band bij dergelijke oefeningen of kookworkshops worden gegeven. Deze live-sessies via PnKtv op het internet worden op verschillende, vooraf aangekondigde tijdstippen in verschillende talen – ja, ook in het Nederlands – uitgezonden. De patiënten die zo’n live-sessie volgen kunnen online in contact komen met de bewegings- of kookinstructeur die de sessie verzorgt en meteen vragen stellen.

Inmiddels is PronoKal® Benelux ook aanwezig op Facebook en dit via een eigen pagina: www.facebook.com/PronoKalBeneluxOfficial 

Ook hier vindt iedereen die belangstelling heeft in het programma zeer duidelijke informatie over de producten, de methode en de manieren om op een verantwoorde manier gewicht te verliezen. En het bereikte, gezonde gewicht te behouden.

PronoKal® vind je terug op www.pronokal.com. Info over welke dokter in je buurt je kan begeleiden en over alle aspecten van PronoKal®-Methode krijg je telefonisch op het nummer 070 354 712.

Beste Marleen, beste Wifties, aarzel niet om ons te contacteren en misschien tot gauw?

Ben jij kilo’s kwijtgeraakt dankzij de PronoKal methode? Laat het ons weten. Stuur een mailtje naar wifty@wifty.be met jouw ervaringen. Wordt vervolgd!

 

3 Comments
  • She

    Beantwoord

    Mijn ervaring :
    beweging heeft er niet zoveel mee te maken als je de foute voeding tot je neemt.
    De juiste voeding voor mij is zoveel mogelijk onbewerkt, en vooral niet door anderen voorbewerkt.

    Gedurende de tijd dat wij aan onze woning werkten : gyproc zetten en afwerken, plamuren, schilderen,
    en dit maanden aan een stuk,
    had ik meer beweging dan ooit,
    maar helaas geen tijd om zelf mijn voeding te bereiden; dus hapklare maaltijden, wat meer uit gaan eten, elke dag een broodje hier, een slaatje daar,
    allemaal zogezegde gezonde dingen.
    Maar ik was wel 7,5 kilo bijgekomen.

    Dat vond ik nu echter geen wereldramp,
    was het niet dat het meeste van mijn kleding gewoon ondraagbaar was geworden wegens te klein.

    Toen ik mijn voedingspatroon daarom terug aanpaste, verdwenen ook de kilo’s terug.
    Minder beweging maar anders eten. Dat is wat werkt bij mij.

    De juiste voeding voor mij :
    veel fruit en groenten, elke dag noten, niet teveel vlees, minstens tweemaal per week vis, geen charcuterie, elke dag minstens één glaasje witte wijn ;-)
    En matigheid. Een mens heeft niet veel nodig. Ook al denkt hij vaak van wel.

  • stef

    Beantwoord

    Als ik Wifty Marleen een tip mag geven: Lees eerder de comment van “She ” als leidraad. Ik zou ook een checken hoeveel gezondheidswaarschuwingen er zijn voor de proteïnediëten en er een beetje rekening mee houden dat mijnheer BDW sinds zijn ongelofelijk dieet al heel vaak in spoed in het ziekenhuis is opgenomen …
    Als je Volwaardige voeding eet, heb je inderdaad veel minder “nodig” waardoor de overtollige koolhydraten zich vanzelf beperken en je dus minder ballast opslaat in de vorm van vet. Gemeenschappelijke eigenschap van de “wonderdiëten” van de voorbije decennia : ze werken niet op lange termijn.

  • Leen

    Beantwoord

    Bij mr. de Weber zie je duidelijk op zijn voorhoofd bruine plekjes . Dat is de maillard reactie , het oxideren van eiwitten dat vroegtijdige veroudering veroorzaakt. Ook zoveel kilo’s op zo een korte tijd verliezen tast je spieren aan ook al neem je zoveel extra eiwitten uit een pakje in. Vermits je hart ook een spier is gaat die ook aangesproken worden. Eens een week of 2 een pronokal doen zal je niet ziek maken maar ik zou een langdurig eiwitdieet niet aanbevelen. Je eiwitten neem je best op een natuurlijke manier , uit vis, ei en wat vlees. Het is niet abnormaal dat je bijkomt tijdens de menopauze periode dat kan je lezen in mijn boek , stralend door de menopauze maar er zijn heel wat dingen die je kan doen om een normaal gewicht te behouden een het begin is alvast een gezonde voeding met weinig koolhydraten uit brood , rijst en aardappelen maar meer uit groenten ,,want mensen weten blijkbaar niet dat groenten complexe koolhydraten zijn met veel vezels die je suikerspiegels stabiliseren. Mevrouw heeft misschien al jarenlange stress en dat is ook iets dat je in de eerste plaats moet aanpakken want dat kan een enorme invloed op haar gewicht hebben .

Leave a Comment