Vette vis boordevol omega 3-vetzuren? Check Wifty-foodie Catharina’s frisse salade met haring en framboos!

Yep, wat houden we van lekker eten! Met gezond verstand kiezen we graag voor vers & onbewerkt en voor zoveel mogelijk variatie. Wifty-foodie Catharina (52) heeft ook een passie voor food en dat deelt ze graag met andere Wifties!

Vette vis, zoals haring, bevat omega 3-vetzuren, die beschermen je tegen hart- en vaatziektes en helpen om alzheimer te voorkomen. Omega 3-vetzuren hebben ook een gunstige invloed op je huid. 

FRISSE SALADE MET HARING EN FRAMBOOS

Benodigdheden: (1 persoon)

  • 1 maatje
  • Rucola 
  • Baby spinazie
  • Platte peterselie
  • Sjalot
  • Pistachenootjes
  • Chiazaad
  • Pistache olie (of een goede olijfolie)
  • Limoensap
  • Frambozen
  • Peper en maldonzout

Werkwijze

Maak het maatje los van de staart en schik de twee helften in een ringvorm. Duw goed aan en vul de binnenzijde met een mengeling van baby spinazie, rucola, platte peterselie en fijn gehakte sjalot. Werk af met frambozen, fijn gehakte pistache nootjes en chiazaad. Besprenkel met pistache olie, wat limoensap, peper en maldonzout. Verwijder voorzichtjes de ring.

Lekker met een sneetje probody brood!

Smakelijk!

0 Comments

Leave a Comment