Nutritioniste Leen Steyaert: “Geen snoep meer aan de zeurkassa, dat is goed nieuws, ook voor Wifties.”

Cover-stralend-door-de-menopauze-Leen-Steyaert_voorplat

 

Wifty’s menopauzeconsulente & nutritioniste Leen Steyaert maakt zich vrolijk over geen snoep meer aan de kassa in de supermarkt.

Wat een goed nieuws voor iedereen die kleine kinderen heeft dus ook Wifties met kleinkinderen: het gezeur om snoep als je aan de kassa staat zal binnenkort tot het verleden behoren!

UnknownWie kent het niet, je gaat nog snel even naar de supermarkt en staat aan te schuiven om te betalen en ja, daar zijn ze de grijpgrage handjes van je kleine kindjes of het gejank van de groteren om de Milky Ways, Twixen, Surprise eitjes of als dat niet mag toch wat kauwgum met kersensmaak die hun ogen doet fonkelen en nog meer het speeksel uit hun mond doet vloeien.

Niet alleen de mama’s, grootmoeders maar ook de voedingspecialisten grijnzen breed en knikken volmondig ja, eindelijk.

Ik wist het zelf niet maar sedert 2008 staat het woord zeurkassa in de Dikke Van Dale.

Het woord hoeft geen verdere uitleg maar bewijst wel dat het een algemene tendens is die ons al een tweetal generaties verleidt, want langer bestaan de grootwarenhuizen niet. 

Blijkbaar was supermarkt Lidl de eerste die met heuse gezonde voedingsmiddelen zijn kassa’s decoreerde. Natuurlijk laat de concurrentie zich niet kennen en volgen ze vlotjes Iedereen springt op de kar. Van zakjes gedroogde vruchten tot fruit, smootthies en gezonde tussendoortjes.

Natuurlijk maak ik mij de bedenking hoe gezond de gezonde tussendoortjes wel zullen blijven. 

Gedroogd fruit uit de natuurwinkel is lichtbruin van kleur, voor sommigen onder ons lijkt dit niet aantrekkelijk maar het smaakt heerlijk. De gezwavelde en gekleurde abrikozen in de klassiek supermarkten zijn fluo oranje, van gezond is daar natuurlijk geen sprake van.

001409786_001_ah1Geen gezeur van mijn kant, het is wel een mooie ommekeer. Mede ook omdat de consument deze keer de vragende partij is, verklaren de supermarkten, en dat is al een heel bijzonder teken. Er is een mentaliteitsverandering bezig en mensen worden steeds bewuster van wat ze in hun mond willen stoppen en zeker wat hun kinderen betreft. Het is immers gebleken dat kassa aankopen altijd gebaseerd zijn op impulsiviteit.

Je toertje in de supermarkt met een hongerige maag heeft je nog net belet dat je de chips en koekjes rayon hebt kunnen mijden maar de verleiding aan de kassa is de laatste barrière die je net niet meer haalt en de kinderen zeker ook niet.

Een gezonde snack is dan altijd meegenomen, ook voor Wifties!

Liefs, Leen

1 Comments
  • Cindy

    Beantwoord

    heel herkenbaar!

Leave a Comment