Wifties en Mifties vinden de weg naar online datingland. Probeer het zelf ook! 3 online-abonnementen ter waarde van € 359 liggen klaar.

Schermafdruk 2016-02-25 11.27.29

Het aantal echtscheidingen stijgt, ook in de bevolkingsgroep van de 50-plussers.  Dit betekent meer singles en dat zie je ook op datingsites. Parship bestaat 10 jaar in België en heeft 3 jaarabonnementen klaarliggen voor Wifty-singles die in alle rust het eens willen proberen.

Het online daten heeft een hele evolutie doorgemaakt en Chris Verlinden, Wifty én directeur van Parship België pikt 2 belangrijke trends uit een recent onderzoek..

1. Eerste belangrijke trend is de grote openheid.

De schroom is (bijna) weg als online daters geconfronteerd worden met de vraag waar en hoe ze elkaar ontmoet hebben.  Dankzij het feit dat datingsites zijn ingeburgerd en gezien worden als een flexibele (wanneer en waar men het zelf wil) en spannende , leuke en discrete (afhankelijk van de site uiteraard) manier van daten.

In de eerste jaren was het succes het grootst in de leeftijdscategorie 28-45. Maar daar kwam snel verandering in. Dit brengt ons naadloos bij de 2de belangrijke trend.

2. Tweede belangrijke trend is de grote toestroom van Wifties en Mifties in de online datingvijver.

Waar ze 10 jaar geleden nog schoorvoetend de stap richting datingmarkt zetten, gaan ze nu voluit. Daar liggen een aantal oorzaken aan de basis.

  • Het aantal echtscheidingen stijgt, ook in de bevolkinsgroep van de 50-plussers.  Dit betekent meer singles.
  • Het ‘verenigingsleven’ dat zo kenmerkend was voor Vlaanderen is tot een minimum herleid. Hier werd vroeger wel eens een partner gevonden.
  • Het ik-blijf-onder–de-kerktoren-tijdperk vervaagt.
  • Vrijetijdsbesteding en beleving gebeurt veel individueler, (bv. sporten, lopen, workout,….)
  • En niet te vergeten dat de meeste mensen vanaf 45+ zeer drukke banen hebben en nauwelijks tijd voor zichzelf.

De Wifty van 10 jaar geleden is ook niet meer de Wifty van nu. Ze zijn nu echt wel ‘digital-minded’ ,  de meesten onder hen weten dan ook online hun weg zeer goed te vinden.

Een  groot deel van deze groep weet ook wat ze wil op relationeel vlak en gaat daarom recht op het doel af. Eerdere ervaringen spelen hier een rol. “Ik wil liefde. Precies zo”, lijkt het credo.

Wat vinden ze belangrijk in een partner?

Uit Parship onderzoek blijken uiterlijk en beroep minder doorslagevend bij de partnerkeuze van Wifties  (dit in tegenstelling tot de jongere daters). Gezondheid,vitaliteit en warmhartig zijn des te meer. Dit is op zich niet zo verwonderlijk. Dat sluit naadloos aan bij het feit dat zij al beter weten wat er in de wereld te koop is en wat er dus écht toe doet.

Er wordt ook resoluut voor het eigen geluk gekozen. De meerderheid van de single Wifties laat de keuze van de partner niet dan ook niet afhangen van de kinderen. Tuurlijk is ook hun mening belangrijk, maar eigen geluk gaat nu voor.

Het is niet allemaal hoera, hoera. Wat zijn de valkuilen?

We horen dat het niet eenvoudig is voor mensen boven de 50 om (opnieuw) een partner te vinden. Dat ligt in elk geval niet aan het aantal 50-plussers dat online dating probeert – want die zijn er in overvloed. Vaak heeft het te maken met de eerdere negatieve ervaringen in de liefde die zij meedragen.

Ook twijfels of bepaalde verwachtingen (het moet zo en niet anders) kunnen er toe leiden dat men minder gemakkelijk anderen aanspreekt, dat ze leuke contacten in de weg zitten.

Wat je vooral goed in gedachten moet houden, is dat je eerdere ervaringen – dus ook de negatieve – eerst moet verwerken. ‘Opgeruimd staat netjes’, geldt ook op gevoelsvlak. Onverwerkte dingen wegen immers op nieuwe relaties en kunnen pril liefdesgeluk in de kiem smoren.

Eens in het reine met je verleden, durf er dan ook voluit voor te gaan. Ik verwijs je dan ook graag naar het verhaal van Renaat en Anita. Lees het  hier .

En nu zélf proberen! Maak kans op een jaarabonnement!

Parship bestaat 10 jaar in België en geeft met veel plezier én trots  3 abonnementen van 12 maanden weg ter waarde van 359 euro/jaar. Onze 3 winnaars (m/v) krijgen  een berichtje van Parship met een persoonlijke en gecodeerde ‘sleutel’ als toegang.

Wat je moet doen?
Vul volgende zin verder aan op een creatieve en eerlijke manier en mail dat naar win@wifty.be met in onderwerp ‘online parship’. Succes!

Via online dating ben ik vooral op zoek naar…..


De wedstrijd loopt tot en met zondag 13 maart 2016. 

 Als afsluiter deze mooie liefdesquote van Katherine Hepburn:

Schermafdruk 2016-02-25 12.29.10


Love you all
X,
Ann

 

Nog meer info op http://www.parship.bewww.singlecoach.be

Wie is Chris Verlinden ? 

Schermafdruk 2016-01-26 11.18.10
Chris Verlinden:
 director van datingsite Parship.be.

Deze Wifty kent als geen ander de specifieke noden die spelen in onze doelgroep.
Zij is co-auteur van het handboek ‘Mag ik deze Date van u?‘  Hét handboek voor dating. (Lannoo)
Chris: “Nog nooit waren er zoveel singles als nu. Dat betekent ook dat er nog nooit zoveel mensen op zoek waren naar een partner als nu. Maar hoe vind je die Grote Liefde? ‘Mag ik deze date van u’ zet singles op weg. Dit boek bevat de basisregels van het daten, zowel online als offline! Bestel uw exemplaar hier!

 

3 Comments
  • De Wit Hilde

    Beantwoord

    Via online dating ben ik vooral op zoek naar…iemand die mijn hart hader doet slaan. Want … het kan op alle leeftijden!

  • Cindy

    Beantwoord

    Ik wil het wel eens proberen, ik ben vooral op zoek naar een man die me kan laten lachen op de moeilijkste momenten, geen prins op een wit paard, liever een troubadour op een ezel! Zou dat lukken via online dating?

  • francoise

    Beantwoord

    ik heb slechte ervaringen met online dating, dat was met elite dating, ik heb toen een paar mannen ontmoet en die waren allemaal maar op 1 ding uit, zo vlug mogelijk seks, ik durf dus niet meer meedoen, spijtig want het is voor mij niet gemakkelijk om iemand te leren kennen, ik ben nachtverpleegster.

Leave a Comment